Mercedes F15 - Mașina prototip care nu poate circula pe străzile din America, pentru că nu există legislația pentru mașini atăt de avansate. Sursa Youtube / The Verge |
Directivele după care se a fost programat cyborgul RoboCop. Sursa: Wikia |
Evident, în cazul în care apărea o situație în care cyborgul RoboCop ar fi avut de încălcat mai multe directive, de fiecare dată avea prioritate directiva cu număr mai mic. După cum se vede mai sus, protejarea nevinovaților deja este pe locul 2 în listă, și se pare că acest lucru se va întîmpla și în domeniul auto: mașinile autonome vor avea ca directivă primară protejarea pasagerilor. Acest lucru a fost deja subliniat de către Christoph von Hugo, șef al diviziei de asistență și siguranța conducerii auto a Mercedes, într-un interviu.
Nu pare tocmai etic, însă nu prea văd motive să se întâmple altfel. Dacă ne întoarcem un pic în timp, în istoria autovehiculelor au existat o serie de modele aparent proiectate ca vehicule "utilitare"(Sports Utility Vehicle), dar care de fapt n-aveau nici o legătură cu utilitatea, ci doar cu luxul și cu siguranța pasagerilor.
Evident, împreună cu mulți cai putere. Da, este vorba despre SUV-urile de lux, cu mulți cai putere, precum Audi Q7, BMW X5 și așa mai departe. Aceste mașini au formă de mașină de teren, teoretic numai bune de urcat munții, dar care practic rareori ies de pe asfalt și combină luxul cu siguranța, dar păstrând caii putere. Într-un studiu (menționat aici) privind impactul între mașini de mărimi diferite a rezultat că șansele ca șoferul (și pasagerii) mașinii mici să fie victimă fatală, sunt de 7 ori mai mari decât șoferul mașinii mai mari, cel puțin în cazul impactului frontal.
Siguranța a fost factorul cheie în vânzarea acestor vehicule, iar noile modele, autonome, vor continua tradiția.
Indiferent de problemele de natură etică ale mașinilor autonome, vă invit să vedeți acest videoclip despre Mercedes F15
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu